16 Haziran 2009 Salı

pepsi yeni neslin nesi

Birkaç gündür pepsi reklamını seyrediyorum. Durup kalıyorum. Kesinlikle supjektif değilim. Her zaman duygularımı kenara koyup düşünmeye çalışırım. Gene öyle yaptım. Örneğin fırat pen reklamlarına tilt oluruz ama kızmayalım zaten o bize değil ustalara yapılmış onların kalbini çalmaya çalışmış bir reklamdır.
Gelelim Pepsi'ye. Hayatımız Coca colanın Pepsi'yle yarışını seyretmekle geçti. Okul yıllarımız bu hikayeleri okuyarak. Pepsi'nin Abd'de ipleri eline alma girişimlerinden biri neydi örneğin? Evet hatırladınız. Coca-cola teee yılların markası. Haliyle onu içen kuşak artık biraz daha yaşlı. Pepsi o yüzden 'yeni neslin seçimi' diyerek bastı ayağını. Çok da iyi yaptı. Arkasına genç bir kitleyi almatabiki bunu iletişimine de yansıttı. Gençliğin idollerini reklamlarına konuk etti. Turkiye'den Aysun Kayacı, Tarkan...Jennifer Lopez, Beyonce ve David Beckham'ın Oynadığı Pepsi Reklam Filmine ne demeli... Britney Spears'la Pepsi'nin tam örtüştüğü karelerse hala aklımızda. Ve ve .... Evet 80'ler... Michael Jackson ... Pepsi'nin efsane yılları. Michael'in hem yetenekli hem serseri hem cool imajı...
Bütün bu tarihçeden sonra ne oldu peki? Pepsi Seda Sayan'la deteryan reklamlarını aratmayan tandansda bir şeyler çekti, koydu. İnanın içim acıyor çünkü bu markaya yazık oluyor. Tamam Seda iyidir hoştur. Evet yaptığı evlilikler 'Yeni neslin seçimidir'... Seda en güvenilir seçilmiştir. Ama Pepsi'nin ihtiyacı olan şey güven midir?
Pepsi'yi anneler mi alıyor? Hani bilirsiniz süt ve Tang reklamlarının yegane kahramanıdır anne figürü. Çünkü markette o sepete elini anne atacaktır. Ama lütfen 17 yaşında bir delikanlı ya da genç kız annesinin aldığı her şeye demode gözüyle bakıyor.
Bu reklamı çöpe atılmış bir para yığını olarak görüyorum. Gençlerin gözünde genç olmak konusunda hırs yapmış bir kadın tipi kullanmaksa Pepsi'nin tadını iyice kaçırmış.
Umarım artık birisi Pepsi'de ipleri eline alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder