17 Haziran 2009 Çarşamba

İran tasarım kokuyor


Evet, seçimler, seçimlere gösterilen tepkiler, devrimciler devrim karşıtları... İran'da hep haraket var. Hepimizin bildiği gibi Türkiye'de farklı olarak dini hayatın herkese dayatıldığı bir yönetim var. Herkes başörtülü diye herkes muhafazakar değil tabi. İran sosyalistleri de oldukça içlidir. Peki nedir İran'ın mevzu bahsi?


Ben İran dendiğinde ne rejimi ne baskıları ne kimyasalları hatırlıyorum. İran dendiğinde tasarım geliyor aklıma. Ve tabi burdaki tasarımın fersah fersah derin ve başarılı olmasına değinirken bunun geliştiği ortamı da düşünüyorum. Her konuda iki değil üç beş kez düşünmek gereken bir ülkede tasarımın bu derece yol almasına hayran olmamak elde değil. Reza Abedini ismini 2004'te tanıştığım şimdilerde Abd'de Roche vs gibi firmalarla çalışan tasarımcımız Devrim Pektaş'tan duymuştum. Sitesine (www.rezaabedini.com) girdiğimde şaşırtıcı derecede etkileyici çalışmalar vardı. Sanırım İran tasarım dünyası onu takip etmekten hiç yorulmuyordur.

İran kendisini tasarım ve sinema konusunda ifade etmeye devam ediyor. Kendini bu noktalardan pazarlayabiliyor. Ve her tarafından engellerle kuşatılmış olarak yapabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder