11 Temmuz 2009 Cumartesi

Zirvelerde yapılan zirveler...

41 fikir blogunu takipteyim. Çok güzel şeyler okuyorum. Kanada'da yapılan bir araştırma zirvesi için aldığı notlar gerçekten beni heycanlandırdı. Merakla, zevkle ve düşünek okudum bu uzun yazıyı hem de hiç sıkılmadan. Aslında bizim ülkemiz için de değer oluşturacak şeyler vardı bence içinde. Örneğin zirve Kanada'nın pek de gilimeyen bir bölgesinde yapılıyordu. Hem o bölge doğal zenginliklere bilimsel bir zenginlik takıyor hem de bilim adamları doğal dünyanın duygusak zenginliğini kendine katıyordu. Konferansın teması 21. yüzyılda yeni ufuklara, yeni zirvelere, yeni yüksekliklere yelken açmak. Kongrenin temel amacı Yönetimde, İşletmede, Organizasyonlarda, Teknolojide, Yenilikte, Bilimde, Üretimde zirveye ulaşmanın yollarını aramak.

ASAC Konferansının bu yılki teması “Reaching New Heights” olarak belirlenmiş.Kanadalı profesörler bu yıl madem Yönetim zirvesi yapıyoruz, zirvelerde yapalım diye düşünmüşler.Kongrenin temel amacı Yönetimde, İşletmede, Organizasyonlarda, Teknolojide, Yenilikte, Bilimde, Üretimde zirveye ulaşmanın yollarını aramak.
Dağ metaforundan hareketle akademisyenler ve üniversiteler olarak üç farklı zirveye tırmanarak mükemmelliği yakalamak gerektiğini vurgulanıyor:
1) Araştırma ve bilimde zirveyi ve mükemmelliği yakalamak
2) Eğitim ve öğretimde zirveyi ve mükemmelliği yakalamak
3) Sosyal sorumluluk ve topluma hizmette zirveyi ve mükemmelliği yakalamak(Research, Teaching, Service)

Fahri Karakaş bir yerde şunlar söylüyor;Düşünüyorum da zirvelere yapılan yolculuk aslında kendi derinliklerimize yapılan yolculuk. Aşılacak olan, aslında dağın zirvesinden ziyade kendimiziz. Dağlar bizi kendimizi aşmaya ve derin düşünmeye çağırıyor. Cidden güzel bir tefekkür.

Ve benim aklıma hemen örneğin Ağrı geliyor, Nemrut geliyor, ama gidilmesi zor dağlar ille de...değerli iklimleri ve güzellikleri ender insana nasip olan bölgeleri düşünüyorum. İşte biz de oralara zirveler düzenlesek, fikirleri, duyguların, buluşların araştırmaların zirvelere koşmaya çalıştığı günler olsa o dağlarda, tepelerde... Ben olacağını düşünüyorum. Bu fikri umarım duyan birileri olur.

Fahri Karakaş'a o dağ kokulu yazısı için teşekkürler...Bize de ilham verdi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder