4 Temmuz 2009 Cumartesi

kriz geçiriyoruz...

Birkaç gündür reklamları seyrederken hep aynı soru aklıma geliyordu. Reklamlarını pek görmediğimiz markalar reklam vermeye başladı veya sıklığını artırdı. Diğer bir taraftanda reklamlarına aşina olduğumuz markaları eskisi kadar göremez olduk ya da hiç göremez olduk. Ben gerçek rakamları görmek için patronlardünyasın.com a dadandım. Pek de yanılmamışım. Site Medya takip merkezinden aldığı verileri tektek paylaşmış.
Yılın ilk çeyreğinde, ekonomik kriz başta olmak üzere, çeşitli nedenlerle 587 marka reklamlarını durdururken, reklamı en çok azaltan sektörler finans, mobilya ve inşaat olmuş. Evet farkındaysanız ciddi para harcandığı her yerinden belli banka reklamlarını pek göremez olduk. Daha küçük prodiksiyonlu işler ypılıyor. Burda zinciri Deniz Bank kırdı. Beyaz'ında başrollerinde birinde oynadığı reklamlamlarıyla ciddi bir lansman yapmak için güzel bri zaman seçti. Böylece daha makul fiyatlarla daha sık frekanslarda el değiştirmiş de bir marka olarak adeta yeni bir başlangıç yaptı.
Finans sektörü reklamları yaklaşık yüzde 31 oranında düşüş gösterdi. Finans sektörü en çok reklam veren sektörler listesinde beşinci sıradan sekizinci sıraya indi. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde altıncı sırada yer alan inşaat/emlak sektörü ise yüzde 72'lik düşüşle 17'inci sıraya geriledi.
Aynı araştırma raporuna göre, reklam yatırımını en çok arttıran sektörler ise sigorta, ticaret, bilgi teknolojileri, iletişim teknolojileri ve yayıncılık sektörleri oldu.
Ülker'in televizyona verdiği reklamları yüzde 49 oranında azalttı.
2009 yılının ilk üç ayında, televizyona en büyük reklam yatırımı yapan firma, açık arayla Unilever oldu.
Ufo yılın birinci çeyreğinde, ilk sıraya yerleşen marka, infrared ısıtıcı pazarının lider markası
Ufo'yu ikinci sırada, yine yüksek çıkışıyla dikkat çeken bir diğer marka olan Casper Computer takip etti.
Geçen yıl reklam vermeyen ama bu yıl oldukça güçlü şekilde reklam veren Exper bilimşimdeki talebi sıcak reklamlarıyla çok iyi değerlendirdi sanıyorum. Özellikle laptop gibi teknolojik aralaçlardaki heyecanlı pazarlama aktivitesine internet servislerindeki yoğun rekabette olumlu etkiledi bana kalırsa.

Son zamanlarda ardı ardına gelen Bingo reklamları ise başka öne çıkan reklamlar. Açıkcası hedefine tam ulaşan reklamlar. Unilever Rinso reklamlarını tamamen durdurdu. Tabiat boşluk kaldırmaz değil mi? Rinso giderse Bingo hemen kapar yerini.

Krize reklamla giren bir firma da Selva. Aslında uzun zamandır alt yapı, pazarlama stratejisi ve marka konumlandırma üzerine oldukça yoğun şekilde çalışıyorlardı. Ama Uğur Yücelli reklam gibi bir bütçe kullanmamışlardı. Reklam da kullanılan markanın tarifi değişiyor cümlesinin altı aslında çok dolu. Bakalım onları nasıl kitlesine ulaştıracak. Değerli gurmelerimizden Nevin Halıcı'nın bu konuda Selva ile yaptığı taım çalışması bunlardan biri.

Evet ...Gelişmeler bu yönde...Bakalım gelecek günlerde neler olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder