8 Temmuz 2009 Çarşamba

Aslansınız:)


Uluslararası reklamcılık yarışmaları bizim katılımcı olduğumuz ama genelde sonuç alamadığımız seyirlik aktivitelerdi. Ama son 5 yıldır süren ivme hızla devam ediyor. Cidden artık işe vakıf, pazarlamadan, stratejiden anlayan, dünyayı takip eden, hazıra konmayan genç bir nesil geldi. İyi ki de geldi. Eskiden reklamcı olma macerası genelde söyle gelişiyordu; Ali akıllı bir çocuktur ya da Veli, ama ne yapacağını bilmemekte birşeyler de yapmak istemektedir. Aa gel sen şu reklam ajansında bir başla bakalım. Öyle olunca işte bi süre böle kör topal gitti bizim sektörün işleri. Ama 90'lar her şeyin değiştiği yıllar oldu, reklamın dahi çocukları o zaman ortalığı inletmeye başladı. O fırtına tek adam dehası artık ortak beyin dehasına dönüştü. Ve şimdi yarışmalarda sesimiz daha gür çıkıyor. Kendimize geldik sonunda.

Lions'tan haberler özetle şöyle;


DDB&Co. İstanbul dünyanın en iyi ilk üç ajansı arasına girdi. Türk ajanslar 35 işle finalist oldu ve sekiz aslan kazanarak tarihi bir başarıya ulaştı. Festivale Türkiye’den gönderilen 253 çalışma arasından 35’i basın, açık hava, radyo, doğrudan pazarlama ve film kategorilerinde finale kaldı.


Doğrudan Pazarlama ödüllerinde TBWA/İstanbul ’step on step’ başlıklı Step Halı Projesi ile Bronz Aslanın sahibi oldu. Radyo kategorisinde Grey İstanbul’un Google spotunun Gümüş Aslan aldı.Açıkhava kategorisinde DDB&Co’nun ikinci el mağazası Dank reklám kampanyası ve KTM motosikletleri için hazırladığı ilanla iki Bronz Aslan kazandı.


Festivalde ilk olarak 2003 senesinde ödül kazanmaya başlayan Türk ajansları 56’ncı Cannes Lions öncesinde toplam 28 işle finale kalmıştı. Bu güne kadar bir Gümüş, iki Bronz ve bir Medya Aslanı ile toplamda dört ödül ile yetinen Türkiye, 2009 Cannes Lions’ta 35 işle finale kalırken sekiz Aslan alıp ödül sayısını katlayarak tüm zamanların en başarılı festival haftasını geçirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder